vrijdag 3 april 2009

Trainingweekend Appelscha 2009: Bier,Zweet en Trainen!




Haaaa, eindelijk.

Vrijdagochtend "lekker"zwemmen (zeer moe in de week ervoor; remember) en daarna rond 15.00 op weg naar het mooie friese land.

Fietsen is lekker. 1 nadeel: tegenwind. De hele tijd. Samen met HJ als "sterke fietser" voornamelijk op kop. Zwoegen, met een HF-je die eigenlijk iets te hoog was. is, Het weer is maar matig en je vraagt je af of dit trainingskamp wel zo'n goed idee is, terwijl je een goed gezicht blijft opzetten.
Na veel gezowg ben je na 1.45 eindelijk in Appelscha. Eindelijk rust.... Niet dus. Want er moet nog even hardgelopen worden, nadat HJ zijn traditionele blotekontenactie heeft gedaan en wij van een mooie slaaplocatie naar een donker hok dat niet zou misstaan als back-uplocatie voor een film over het leven in grotten 100 meter onder de grond.


Oude locatie, inclusief blote kont.


Locatie II:


Zie je de overeenkomst:


Dus nog even 30 minuten gelopen. Oef. Maar eens vroeg afgehaakt. HJ gaat nog 20 minuutjes door.

Daarna flink bunkeren! Ik had me voorgenomen om alles op te eten wat ik kon vinden. Ik wilde absoluut niet afvallen. :)


Gelukkig was er een grote hoeveelheid GOEDE pasta. Hulde kokkies :)


Zaterdagochtend ging de wekker weer vroeg genoeg. De grote dag. De jaarlijkse onofficiele Tritanium Diathlon Clubkampioenschap stond op het programma.
Helaas bleek na het 1.45 durende ochtendloopje dat HJ andere plannen had.
Houden aan de HF-zones!

Dus begonnen. Het was voor iedereen duidelijk wat we gingen doen. Behalve voor Maarten. Die ging er als een speer vandoor. Upside: hij won wel het CK.

HJ en ik gingen voor het lange programma. 5 rondes van 6km fietsen, gevolgd door 3 rondes van 2,3 lopen (alles in D1/D2) en daarna 4 fietsen en 2 lopen, waarbij de iontensiteit omhoog mocht. Dik 3 uur later en op 10 meter van HJ kwam ik binnen. Herboren, want het ging steeds beter en beter.

's Avonds: eten. Mars!

Zondag: ochtendloopje: gele paaltjesroute onder begeleiding van Dirk, de looptrainer. 3x 10 minuten in D3 (ofzo). 1e ronde deed ik rustig aan en liet ik HJ voorgaan. Ik was wel errug stijf :(
2e ronde opgelopen. En ik ging toch iets makkelijker de heuveltjes op.
Ik rook mijn kans en ik ging ervoor de 3e ronde. HJ moest los! En zo geschiede!

In HJ's verdediging: hij deed nog een 4e. Ik had wat pijntjes nog van de week ervoor, dus ik koos voor 3 stuks. Terugdribbelen en na net geen 2 uur weer op de basis.

Na een goede schoonmaakbeurt mochetn we (met een kleine omweg) weer op huis aan. Leeeeeeeg. Na 3 uur was ik weer thuis.

Keihard getraind en het was goed. De chips, boterkoek en alle andere zooi ook.
Alleen geen bier voor mij. Maar daar hebben anderen aan gewerkt, zoals je aan de 1e foto kan zien.

1 opmerking:

Anoniem zei

LOL

Hmm, het was toch zeker 30m.


Watch and Learn