donderdag 14 mei 2009

The days of our lives...

---------------------------------------------------------------------------------------
Zaterdag was een drukke dag. Zelf trainen en daarna kijken bij een mooi sportevenement.

Ik moest vroeg beginnen, dus had ik met Jochem en HJ afgesproken om toch maar eens een plons in het buitenwater te doen. De Hoogkerkse Plas was daarvoor uitgekozen.



Door de regen van de afgelopen dagen viel de temperatuur wat tegen, vooral bij mijn medezwemmers. Ik krijg het gelukkig niet snel koud, iets wat al opvallend zichtbaar was bij de duathlon van Ter Idzard. Ik denk dat het een genetisch ding is, ook mijn broertje en vader hebben hetzelfde. Dat is een subtiele manier om te zeggen dat ik uit een lang geslacht van kleding-nbihilisten kom.

Hier wat meer foto's van mij en de kleumende meute:





Daarna was het de beurt aan een lekker loopje. 2u15 om precies te zijn, door het mooie Grunn'r land.


Dat loopje begon met naar Zuidhorn lopen, waar ik mijn Polar heb afgegeven voor batterijvervanging. Daarna een rondje langs de tillenb (Enumatil,Briltil) alwaar we tegen een optocht van 400 vrachtwagens opliepen; de Nienoord Gehandicapten Tocht. Of dat was in ieder geval datgene wat de verkeersregelaar onder zijn snor naar me toe blafte met een blik van "duh". De breedbekettingde, rokende, snordragende vrachtwagenchauffeurs waren erg beried om ons mee te nemen. "Kom op het flatbed, dat is beter voor je conditie".

Beter voor mijn conditie; nou nee, beter voor mijn rust dan weer wel.

IN ieder geval is het zover ik kan ontdekken een initiatief van truckers uit Groningen om gehandicapten een hele leuke dag te bezorgen. Dat is natuurlijk hartstikke mooi en goed.

Daarna snel douchen en op naar Surhuisterveen voor de plaatselijke Stercste Man van Noord-Friesland. Een kleine wedstrijd die erg wisselend bezet was. Een aantal echte toppers (deelnemers Sterkste Man van Nederland) en locale helden alsook een aantal mannen wiens deelname op zijn minst twijfelachtig te noemen was.

Mijn broertje Emile liet daar van zich spreken. Sommige dingen zijn technisch nog niet heel goed, maar hij laat zich nadrukkelijk zien. Hij komt eraan en gaat nog hele mooie dingen doen!

Hier de filmpjes van zijn onderdelen:

Vrachtwagentrekken: ging gewoon goed.


Vrouwen tillen, kan beter; zit hem vooral in de techniek.


Hier ging het mis. Hij kan dit, maar moet het nog even beseffen.



Iets lichter gaat het als een tierelier


En de verrassing: als een speer!


En dan het onderdeel waar hij in uitblinkt. Hier wordt ie heel goed in!



Dat leidt tot een 2e plaats bij de junioren (20 jaar :) ) en een 4e plaats overall.

En de kinderen vinden het ook leuk:


On top!


The man!


's Avonds lekker gekookt en gegeten (vegetarisch! Voor het eerst!) met vrienden. Een zeer geslaagde dag....

2 opmerkingen:

karel zei

Hoi Jacob en Emeli,

Knap gedaan jochie. Nee even serieus gefeliciteerd met de tweede plek. Maar een ding staat ook wel vast Jacob heeft alles goed in beeld gebracht. Dat die man daar tijd voor heeft. haha.
Zeg een prettige zondag verder.
Groeten,
Karel

HJ zei

R
E
S
P
E
C
T

Al net zo'n idioterie als LD-triathlon. Best mooi.


Watch and Learn